Comisiones Obreras de Navarra | 19 abril 2024.

CCOOk indarkeria matxistaren aurkako konpromisoa zabaldu du eta "egoitza segurua" zerbitzua aktibatu du

• CCOO sindikatuak aurrerapausoa eman du, eta lokalak "egoitza seguru" gisa gaitu ditu, langile kualifikatuekin eta protokolo batekin, sindikatura joaten diren genero-indarkeriaren biktima diren emakumeei arreta eta laguntza emateko.
  • Nafarroako emakumeak prekarietate, ahultasun eta babesgabetasun handiagoa pairatzen ari dira pandemiaren ondoriozko osasun- eta ekonomia-krisiaren ondorioz.
  • CCOO sindikatuak 'Minuto por las víctimas' ekimenarekin bat egin du eta elkarretaratzea egingo du bihar 12:00etan Iruñean eta Tuteran, 'Ireki begiak. Indarkeria guztiek min egiten dute, ekin!

24/11/2020.

Bihar, azaroak 25, Emakumeen aurkako Indarkeria Ezabatzeko Nazioarteko Eguna ospatuko dugu. CCOOtik kanpaina bat abiarazi dugu, 'Ireki begiak. Indarkeria guztiek min egiten dute, Ekin!' lelopean, emakumeen askatasuna murriztu eta haien garapena eragozten duten indarkeria guztien aurrean ikusarazi, sentsibilizatu eta jarduteko helburuarekin. Hilketa matxistak, indarkeria horien manifestaziorik bortitz eta gordinena, gaitzesteko, 'Biktimen aldeko minutu' baterako deialdiarekin bat egin dugu, eta 12:00etan elkarretaratzea egingo dugu sindikatuak Iruñean eta Tuteran duen egoitzaren aurrean.

Indarkeria ekonomikoa

Nafarroako emakumeak prekarietate, ahultasun eta babesgabetasun handiagoa pairatzen ari dira pandemiaren ondoriozko osasun eta ekonomia krisiaren ondorioz. Beatriz Caparrosok, CCOO Nafarroako Zerbitzu Federazioko Emakume arduradunak, adierazi duenez, Nafarroako lan merkatuan jada ematen ziren genero arrakalak kronifikatu egin dira eta ezberdintasunak areagotu egin dira: "Nafarroan, emakumeok lan merkatuan sartzeko oztopo handiak ditugu oraindik, 52,19ko jarduera tasarekin, eta gizonezkoek, berriz, 62,47koa. Langabezian dauden 10 pertsonatik 6k emakumeak izaten jarraitzen dute ".

Une honetan, emakumeen behin-behinekotasun-tasa % 27koa da, eta gizonena, berriz, % 21,4koa. Emakumeok ere partzialtasun-tasa gizonena baino 18 puntu handiagoa dugu. Soldata-arrakala, gutxieneko soldataren igoerari esker azken urtean laburtu bada ere, oso altu mantentzen da. Nafarroan, emakumeok gizonek baino % 23 gutxiago kobratzen dugu. "Diskriminazio horiek – Adierazi du Caparrosok – Prestazio txikiagoetan eragiten dute, pobreziaren feminizazioa eragiten dute, eta emakumeei autonomia ekonomikoa kentzen dietenez, mendekotasun-egoerak sortzen dituzte, indarkeria matxista izateko arrisku handiagoa ekar dezaketenak".

Indarkeria fisikoa eta sexuala

Maite Sanchezek, CCOO Nafarroako Industria Federazioko Emakume arduradunak, indarkeria kasuak areagotu egin direla azpimarratu du. Nafarroan soilik, garai horretan, indarkeria matxista % 5 hazi da. Aurten 41 emakume hil dituzte, 2003tik 1.074.

"Inkesta batzuek datu suntsitzaileak ematen dituzte, hala nola 2 emakumetik 1ek indarkeria matxistaren bat jasan duela Espainian, edo emakumeen % 40k baino gehiagok sexu-jazarpeneko egoeraren bati aurre egin behar izan diola. Nazio Batuen Erakundeak pandemia itzalean bezala aipatzen du arazo hau. CCOOk uste du ez dela birus kontrolaezina, eta bat egiten badugu eta gaitz hori geldiarazteko behar diren baliabideak erabiltzen baditugu jardun dezakegu ".

CCOO, indarkeria matxistarik gabeko gunea

Hori dela eta, Pilar Ruiz Nafarroako CCOOko Prestakuntza, Lan, Emakume eta Berdintasun idazkariak azaldu duenez, urrats bat eman dugu aurrera, eta "CCOOren egoitza seguruak" zerbitzua aktibatu dugu, genero indarkeria egoeran dauden emakumeen eta arreta espezializatuko zerbitzuen edo segurtasun indarren arteko lotura izateko.

Zerbitzu hori bederatzi autonomia-erkidegotako CCOOren egoitzetan ematen da, eta orain Iruñeko gure egoitzan jartzen dugu martxan. Horretarako, espazio fisiko seguru bat prestatu dugu, gure lokaletan langile kualifikatuekin, eta protokolo bat diseinatu dugu gure egoitzara joaten diren emakume biktimei arreta, laguntza eta laguntza emateko.

Gainera, gure jarduera sindikalarekin jarraituko dugu. Jarduera horren ardatza da, halaber, lan-eremuan emakumeen aurkako indarkeria salatzea, langileak kontzientziatuz eta afiliatuz. "Gure ordezkarien prestakuntzarekin eta sentsibilizazioarekin konprometituta gaude. Enpresetan sexu-jazarpenaren eta sexuan oinarritutako jazarpenaren arloan jarduteko protokoloak eta berdintasun-planak negoziatzea bultzatzen dugu, genero-arrakalak murrizteko eta lantokietan gertatzen den edozein indarkeria- edo jazarpen-mota desagerrarazteko".