Comisiones Obreras de Navarra | 28 marzo 2024.

Nafarroako Parlamentuak azalera handiko saltokietan ordutegi mugatuak eskatzea ospatu du CCOOk

• CCOOk bultzatutako eta Izquierda-Ezkerrak erregistratutako mozioak zenbait autonomia-erkidegok egiten duten bezala baliogabeak diren orduak ezartzea eskatzen du.

25/11/2020.
Conforama

CCOO sindikatuak esan duen bezala Nafarroako Parlamentuak mozio bat onartu du saltoki handiek irekitzeko ordutegi mugatuak izan ditzaten eskatzeko. CCOOko Zerbitzu Federazioak bultzatutako eta Izquierda-Ezkerrak erregistratutako mozioak Diputatuen Kongresuak Legea aldatzea ere eskatzen zuen, autonomia-erkidego bakoitzak merkataritza-gune handiek ireki ahal izango dituzten igande eta jaiegunak finka ditzan.

Halaber, ekimenak Nafarroako Gobernuari proposatzen dio kanpaina bat egin dezala gizartearen artean, igandeetan eta jaiegunetan erosteak hainbat arlotan duen eragin negatiboaren inguruan kontzientziatzeko.

CCOOk gogorarazi duenez, Conforamak urtarrilaren 10ean 24: 00ak arte irekitzeko erabakia hartu zuen, eta ordu horretan bertaratzen ziren bezeroak saritu zituen.

Sindikatuaren iritziz, saltokien irekierari buruzko eztabaida, batez ere ordutegiei eta jaiegunei buruzkoa, zentralitatea handitzen joan da hainbat arrazoirengatik. Lehenik eta behin, gizartea eta langile jendea gero eta gehiago jabetzen gara lanean ematen dugun denborari muga bat jartzeak produktibitate handiagoa eragiteaz gain, osasungarria ere badela familia eta familia bateragarri egiteari dagokionez.

Ildo horretan, CCOOko Zerbitzuen Federazioak nabarmendu du saltokiak irekitzeari edo ez irekitzeari buruzko araudi-akordioek ez dietela soilik jabeei eta plantillei eragiten; erabaki horietan, nahi dugun gizarte-ereduari buruzko eztabaida ere badago. Onartezina da 24: 00ak arte azalera handiko saltoki bat ireki nahi izatea, horrek ehunka langileren bizi-logika hausten baitu, eta, batez ere, lanaldi zatituak egiten badira, egokia da egun berezietako ordutegiei buruz hausnartzea, hala nola abenduaren 24a eta 31 eta urtarrilaren 5a. Zentzuzkoa da egun horietan ordutegiak arrazionalizatzen saiatzea.

Azkenik, CCOOk nabarmendu du horrelako gehiegizko ordutegiek ez dietela bakarrik eragiten azalera handi horietan lan egiten duten pertsonen eskubideei, baizik eta, gainera, eragin negatiboa dutela saltoki txikien ehunean. Azken urteotan, saltoki txikiak eta hauetan lan egiten duten langileen kopurua txikituz joan dira.