Comisiones Obreras de Navarra | 20 abril 2024.

CCOOko gazteek Nafarroako Gazteriaren Institutua kritikatu dute, hainbat erakunderen parte-hartzea mugatzeagatik

• Sindikatuak kritikatu egin du INJko gerentziak azken orduan gazteen atal formalik gabeko erakundeen parte-hartzeari buruzko irizpidea aldatu izana; izan ere, 57tik 26 elkarteri eragin die.
  • CCOO sindikatuak 30 urtetik beherako 800 pertsona baino gehiago biltzen ditu, eta uste du horrelako erabaki garrantzitsu batek jarrera irekiagoa eta malguagoa behar duela Nafarroako Gobernuaren aldetik.

23/12/2020.

CCOOko gazteek Nafarroako Gazteriaren Institutua kritikatu dute gaur, gazteen elkarteen parte-hartzea mugatzeagatik, eta Gazteriaren Kontseiluko kide diren elkarteek gazteen atalak ere erregistratuta izan ditzatela eskatu dute. Erabaki horrek, CJN osatzen duten 57 elkarteetatik 26 baztertzea dakar.

Sindikatuak azaldu duenez, Nafarroako Gazteriaren Kontseiluaren azken batzarra baino ordu batzuk lehenago, INJko gerentziak gutun bat bidali zuen ofizialki erregistratutako gazte-atalik ez zuten elkarteak baztertzeko eskatuz, ordura arte eskatu ez zena.

CCOOren iritziz, batzar garrantzitsu bat baino ordu batzuk lehenago hartutako erabaki horrek, eta, beraz, legezko egoera konpontzeko denborarik gabe, gazteen parte-hartzea modu ez oso irekian ulertzea dakar.

Horrez gain, gazte ordezkaritza zabala duten gazte edo gizarte elkarteen parte-hartzea mugatzea Nafarroako Gobernuak berak parte-hartze sozialaren alde egiten duen diskurtsoarekin bat ez datorrela adierazi dute sindikatuko gazteek.

CCOOk azpimarratu du aldebakarreko erabaki hori paradoxa bat ere badela; izan ere, bere ibilbide luzean, CCOOko gazteek etengabe eta eskubide osoz parte hartzen dute Espainiako Gazteriaren Kontseiluan, baita 2020ko azken hiruhileko honetan ere, Nafarroako Gazteriaren Kontseiluaren batzarretara jo dute eta parte-hartze aktiboa izan dute Batzorde Iraunkorra berritzeko eta ekarpenak egiteko prozesuan.

Ildo horretan, CCOOko gazteek kritikatu egin dute prozesu honetan Nafarroako Gazte Sozialistek izan duten papera; izan ere, erakunde horrek berak, inolako justifikaziorik gabe, Nafarroako Gazteriaren Institutuari helarazi zion hainbat erakunderi erabakiak betatzeko beharra.

Azkenik, Nafarroako CCOOko Gazte Taldetik adierazi dute elkarlanean jarraituko dutela gazte erakundeekin, bai INJren barruan, bai hainbat gizarte gunetan, besteak beste, enpleguari, prestakuntzari, etxebizitzari, ekologismoari, feminismoari eta aisialdiari buruzko proposamen zehatzak eginez langile gazteak defendatzeko.