Comisiones Obreras de Navarra | 24 abril 2024.

CCOO sindikatuak Lan Ikuskaritzari eskatu dio AN Melidaren aurkako salaketa ebazteko, autonomo faltsuak erabiltzeagatik

• Sindikatuak, UVESAn izandako borrokaren ostean, Nafarroako haragi-industrian autonomo faltsuen iruzurrezko erabilera salatzen jarraitzen du.

09/02/2021.

CCOOk Lan Ikuskaritza premiatu du sindikatuak 2018an AN Mélida enpresaren aurka autonomo faltsuak erabiltzeagatik erregistratu zuen salaketa ebaztera

UVESAko autonomo faltsuen kasuan CCOOk izan duen borroka luzearen ondoren, eta Glovoren kasuari buruz hitz egin ostean, sindikatuak jakinarazi du Lan Ikuskaritzan salatu zuela Melidan dagoen AN taldea, eta salatu du lantegiko 150 pertsonari eragin diezaiekeela, duela bi urte eta erdi Ikuskaritzaren esku baitago.

Sindikatuak iragarri duenez, salaketen dinamika hori langile merkea izateko eta lan-eskubideak argaltzeko autonomo faltsuaren figura iruzurrez erabiltzen duten enpresa eta sektore guztietara zabalduko da.

CCOO sindikatuak azaldu duenez, autonomo faltsuen fenomenoak haragiaren sektorean izan du eragina, baina garraioan eta eraikuntzan ere eragina izan du.

Sindikatuaren iritziz, ordutegi mugagabeko, oporrik gabeko, kotizaziorik gabeko eta eskubide sindikalik gabeko autonomo faltsuek jasaten duten abusua mehatxurik handienetako bat da gaur egun gure lan-merkatuarentzat; izan ere, enpresa-zikoizkeriaren ondorioz, merkatu duala sortzen ari da, non eskubidedun jendea eta eskubiderik gabeko langileak bizi diren.

CCOOren ustez, sindikatu baten zeregina arazo hori ikusaraztea, eskubiderik gabeko jendea babestea eta negoziatzea da, langileria defendatzeko baliagarriagoa eta eraginkorragoa den estilo sindikala.

Hori guztia dela eta, sindikatuak kasua lehenbailehen ebazteko eskatu dio Ikuskaritzari; izan ere, ikerketako bi urte baino gehiago gehiegizko aldia da, batez ere horrelako lan-eskubideez ari garenean.