Comisiones Obreras de Navarra | 29 marzo 2024.

Nafarroako industrian 2020ko kontratuen% 51 7 egunerako edo gutxiagorako izan zirela ohartarazi du CCOOk, eta industria plan bat aurkezteko eskatu dio Gobernuari

• Nafarroa, landunen artean industrian pisu handiena duen erkidegoa, errotazioari eta behin-behinekotasunari buruzko datu oso kezkagarriak erregistratzen ari da sektore horretan: 2007an, kontratu batek 257 egun irauten zuen batez beste; gaur egun, 30 egun baino ez ditu irauten. 2012ko lan-erreformak egoera hori larriki okertu du, eta indargabetu egin behar da.
  • Enpleguaren kalitatea nabarmen okertu dela eta, CCOOk Nafarroako industriarako plan estrategiko berri bat onartzeko eskatu dio Nafarroako Gobernuari.

18/02/2021.

Josema Romeo CCOO Nafarroako Industria Federazioko idazkari nagusiak, Eva Ciáurriz Ekintza Sindikaleko arduradunak eta MIASA, TRENASA eta MTorres enpresetako ordezkariek prentsaurrekoa eskaini dute gaur Nafarroako industria sektorearen egoeraz ohartarazteko, enpleguaren kalitateak okerrera egin duela erakusten duten zifrekin, batez ere 2012ko lan erreformaren ostean.

Nafarroa da industrian pisu handiena duen erkidegoa biztanleria landunaren artean (% 27,3), estatuko batez bestekoa baino askoz handiagoa (% 13,9). Azken Biztanleria Aktiboaren Inkestaren datuen arabera, 76.100 pertsonak egiten dute lan industria-sektorean, baina emakumeak ez dira sektore horretan sartzen (% 26 emakumeak dira eta% 74 gizonak). Industria-enpresa gehienak 10 langile baino gutxiagokoak dira,% 75. Gaur egun 3.372 enpresa daude: hamar urtetan 900 enpresa inguru galdu ditugu.

Eva Ciáurizek, Nafarroako industriaren erradiografia egin ostean, sektore horretan orain gailentzen ari den lan-merkatua errotazio handian eta ultra behin-behinekotasunean oinarritzen dela esan du: "Gaur egun, soldatapeko langileen %25ek aldi baterako kontratua du. Eta okerragoa dena, 2020an kontratuen %51 7 egun edo gutxiagorako izan ziren. 2007an, batez beste, industria-sektorean kontratu batek 257 egun irauten bazuen, gaur egun sektore bereko kontratu batek 30 egun baino ez ditu irauten. Lan-baldintzek okerrera egin dute, besteak beste, lan-erreformaren ondorioz ".

Egoera hori arintzeko – Adierazi du Romeok –, Nafarroako Gobernuak plan estrategiko berri bat onartu behar du Nafarroako industriarentzat, industria-sektorea epe ertainean diseinatzeko eta orientatzeko gai izango dena, eta enpresak gure lurraldean errotzea eragingo duena, lehia handiko eta ezegonkortasuneko nazioarteko testuinguru batean. 2021-2027 aldirako funts europarrek trukerako motorra izan behar dute. Nafarroak Europako pizgarri ekonomikoa baliatu behar du industria, digitalizazioa eta espezializazioa indartzeko.

Miasaren itxierak, Gamesa Aoizen itxierak eta Trenasa edo MTorres bezalako enpresek dituzten zailtasunek proposamenak egitera eta egoera aztertzera behartzen gaituzte. "Ezin dugu onartu laguntza publikoen kopuru handiak jasotzen dituzten enpresei, Trenasari kasu, hilabete gutxiren buruan kaleratzeak proposatzea. Laguntza horien itzulera sozialak ziurtatuta egon behar du, eta horretarako araudia aldatu behar bada, aldatu egin beharko da ".

Ez da beste unerik egongo, oraingoa bezala, beharrezko aldaketei ekiteko. Gure ekoizpen-ereduak bere ahuleziak erakutsi ditu: aurreko krisian, eraikuntzarekiko mendekotasun handiegia; orain, turismoarena. Industria indartsu bat behar dugu, kalitatezko lanpostuak sortzeko gaitasuna duena. Horregatik, enpresak Nafarroan errotzen lagunduko duen industria-plan bat onar dezala eskatzen diogu Nafarroako Gobernuari, eta Espainiako Gobernuari eskatzen diogu lan-erreforma lehenbailehen indargabetu dezala, gure sektorean behin-behinekotasuna eta prekarietatea saihesteko.