Comisiones Obreras de Navarra | 28 marzo 2024.

CCOOk hitzarmen bat eskatu du mendekotasunaren sektorerako, eta sinadurak bilduko ditu langileen artean

• Osasunaren eta sektore soziosanitarioen Federazioak uste du ezinbestekoa dela zahar egoitzetako eta eguneko zentroetako langileen lan- eta ordainsari-baldintzak hobetzea.

24/02/2021.

CCOOk mendekotasunaren sektorerako hitzarmen bat adosteko eskatu dio Nafarroako Gobernuari, sektore prekarioaren eta feminizatuaren lan-baldintzak hobetzeko helburuarekin. Sindikatuak, gainera, hitzarmenaren aldeko sinadurak biltzeko kanpaina hasiko du gaur, zahar egoitzetako langileen artean.

Osasun eta sektore soziosanitarioen Federazioak urte honen hasieran jakinarazi duen bezala, CCOOk eta Mendekotasunaren sektoreko langileek mobilizazio-kanpaina batzuk egin zituzten, eta horiei esker, sektorearen egiturazko arazoei aurre egiteko proposamenak zehaztu dira: Estatuaren finantzaketa eskasa, itxaron-zerrenda altuak eta sektorearen profesionalizazioa hobetzeko beharra.

Ildo horretan, CCOOren iritziz, ezinbestekoa da langileen lan- eta ordainsari-baldintzak hobetzea, etorkizunean mendekotasuna duten pertsonen arreta kalitatezkoa izango dela bermatzeko.

CCOOren FSSek azpimarratu duten bezala, sektore hau oso feminizatua da, lan-karga handiak ditu, eta giharretako eta hezurretako lesio ugari ditu, lanaldi oso eskasak eta lanaldi partzialeko indize handia. Horregatik, sektorea profesionalizatu beharra defendatzen da, eta mendeko pertsonek jaso beharreko zainketen kalitatea handitu.

Hori dela eta, CCOOk honako neurri hauetan zehaztu du hitzarmen baterako proposamena:

• Finantzaketa. Aurreko krisian ezarritako murrizketak lehengoratzea, arretaren kalitatea berreskuratzeko eta sektoreko lan- eta ordainsari-baldintzak hobetzeko.

• Enplegua: ratio profesionalak egokitzea eta lanaldi partzialeko eta aldi baterako kontratuak murriztea.

• Ordainsariak: soldata-hobekuntzak. Sektore berean lan egiten duten sektore publikoko ordainsariekin pixkanaka parekatzea.

• Laneko arriskuen prebentzioa: arrisku-ebaluazioak eguneratzea, arriskuei aurre egiteko etengabeko prestakuntza eta informazioa ematea, horiek minimizatzeko behar diren baliabideak ematea eta kutsatu diren profesional guztiak gaixotasun profesional gisa onartzea.

• Kualifikazioak: sistemaren profesionalizazioa. Datozen urteetarako profesionalen beharrizanak aztertzea eta horiek prestatzea.

• Mendekotasuna duten pertsonentzako arretaren kalitatea hobetzea, zentroak berrantolatuz eta koordinazio soziosanitarioko eredu bat ezarriz.

• Administrazio publikoen lidergoa sektoreko zerbitzuen kudeaketan eta ikuskapenean, kalitate-ikuskapen eta -ikuskaritza iraunkorrak, esku hartzeko mekanismo eraginkorrak, multinazionalei barrutiak jartzea eta putre-funtsak.

• Sektorearen irudia hobetzea. Egoitza-sistemaren funtzio sozialari balioa ematea. Emakumeak osasun-arloan eta familiaren zaintzan duen eginkizun bikoitza nabarmentzen da. Arreta jartzea zaintza-lanetan, eta lan horiek egiten dituztenek, batez ere emakumeek, lan-baldintza duinak izatea eta ekipo eta prebentzio-neurri egokiak izatea.