Comisiones Obreras de Navarra | 29 marzo 2024.

Iruñeko Etxez etxeko arretarako udal-taldean greba deitu duten sindikatuek gehiegizko zerbitzu minimoak salatu dituzte

• Talde, CCOO, LAB, UGT, Solidari eta ELAk salatu dutenez, Iruñeko Udalak gutxieneko zerbitzuak ezarri ditu bihar hasiko den grebarako, eta kasu batzuetan % 90era iristen dira.

28/04/2021.
SAD

Iruñeko Udaleko lan-kontratuko langileen batzordea osatzen duten sindikatuek biharko deituta dagoen grebarako gutxieneko zerbitzuak kritikatu dituzte, "Gehiegizkoak" direla iritzita, "kasu askotan % 90 ingurukoak direlako". Iruñeko Udaleko Lan Batzordeak (Talde, CCOO, LAB, UGT, Solidari eta ELA sindikatuek osatzen dute) Iruñeko Udalak "zerbitzu minimoak egun batetik bestera erabat aldatu" dituela salatu du astearte honetan. Sindikatuen ustez, "azken inposizio hauek oso larriak dira, izan ere, de facto ezabatu egiten dute langile familiarren grebarako oinarrizko eskubidea". Greba deitu duten sindikatuen iritziz, "lanaldi partzialak eta baldintza eskasak ditugu; orain, gainera, Udalak grebarako dugun oinarrizko eskubidea gauzatzea galarazten digu, sindikatu guztiek deitutako protesta bat da, eta gure lan-baldintzak azpikontratatzearen aurrean defendatzeko helburu bakarrarekin". Sindikatuen ustez, "sektore feminizatua gara, soldata baxuak dituena eta zaintzan diharduena; horregatik, grebarako dugun eskubidea ez errespetatzea eta gure lan-baldintzak ez balioestea bateraezina da udalak genero-berdintasunari buruz ematen dituen mezuekin". Azkenik, sindikatuek ondorioztatu dutenez, "Familia-langileak funtsezkoak gara, eta, beraz, Iruñeko Udalari exijitzen diogu berehala zuzendu ditzala gehiegizko zerbitzu minimoak eta aukera eman diezagula grebarako dugun oinarrizko eskubidea gauzatzeko".