Comisiones Obreras de Navarra | 25 abril 2024.

Chechu Rodriguez berriro aurkeztuko da Nafarroako CCOOko idazkari nagusia izateko

• Egungo idazkari nagusiak CCOOren lidergo-posizioa sendotzeko, langileentzako erabilgarria izateko eta lehentasunezko eragile instituzionala izaten jarraitzeko asmoa du.
  • Nafarroako CCOOren Kongresua ekainaren 18an egingo da, eta 93 ordezkari daude deituta.

08/06/2021.

Chechu Rodriguezek (Tutera, 1959) berriro aurkeztuko da Nafarroako CCOOko idazkari nagusia izateko ekainaren 18an egingo den Nafarroako CCOOko Kongresuan.

Egungo idazkari nagusia Volkswagen Nafarroako langilea izan da, eta bere kargua berretsi nahi du, CCOOren lidergoa sendotzeko, langileriarentzat baliagarria izateko eta lehentasunezko eragile instituzionala izaten jarraitzeko.

Rodríguez agertokian aurkeztu zen, eta CCOO lehen aldiz izan zen lehen indar sindikala 40 urtean, 1.540 ordezkarirekin.

Rodriguezen ustez, "Lehen aldiz 40 urtean, Nafarroako lehen indar sindikala gara, eta hori arrazoi askorengatik gertatu da; CCOOk krisi-egoeretara hobeto egokitzen jakin du, Nafarroako gizartean gertatu diren aldaketa sozialak irakurtzeko gai izan gara eta, batez ere, ordezkatzen dugun langileen beharrei modu erabilgarri eta egokian erantzuten diegu".

Zentzu horretan, Chechu Rodriguezen ustez, "Gaur egun Nafarroak erakunde sindikal indartsu, transbertsal eta teknikoki prestatua behar du, akordioen erantzukizuna mobilizazioaren presioarekin uztartzea ageriko beharra da gaur egun, osasunean, ekonomian eta langileen bizitzan eragiten ari den pandemia baten aurrean".

Nafarroako CCOOko egungo idazkari nagusiak azpimarratu duenez, "aurreko krisian gertatu zen bezala, aberastasunaren kontzentrazioak gora egin du. Hori da, hain zuzen ere, paradoxa liberala; unerik txarrenetan, aberastasun handiagoa esku gutxiagorentzat. Horregatik, Estatuak, ahal dituen tresna guztiekin, aberastasunaren banaketa indartu behar du; fiskalitatea, hitzarmen kolektiboak, zerbitzu publikoen indartzea eta gizarteratze-errentak dira aberastasuna bidezko eta bidezko moduan banatzeko funtsezko lau alderdiak, eta horretan ahaleginduko gara datozen urteetan. "

Gainera, foru paradoxa deitu duena kritikatu nahi izan du Chechu Rodriguezek: "Langabezia gutxien duen erkidegoa gara, baina, aldi berean, Espainiako partzialtasun, genero arrakala eta ezbehar-tasa handienak dituena, eta beharrezkoa da Nafarroako lan merkatuaren kontu horiek zuzentzea, gaur egun sinatzen diren kontratuen % 40a 7 egunerako edo gutxiagorako dira".

Hori dela eta, Rodriguezek enpresaburuei eskatu die enpleguaren kalitatea hobetzen inbertitzeko, eta lan-istripuen, kontratazio irregularren eta enpresako genero-desberdintasunen aurkako borrokan parte hartzeko.

Nafarroako CCOOko idazkari nagusiak Nafarroako Gobernuari eskatu dio balioan jar ditzala elkarrizketa soziala eta dauden deliberazio- eta erabaki-guneak; izan ere, "Pandemian zehar, baina baita ekonomia hobetzen ari den uneetan ere, garatzen diren enplegu-politikak modu eraginkorragoan orientatzeko balio dute, eta, ondorioz, LGSren igoerak, Bizi Gutxieneko Diru-sarrera edo ERTEak, bermatutako errentarekin batera, langile askoren euskarri izan diren eta langile asko bateratzeko edo langile gutxitsuak izan diren laguntzek.

Azkenik, Cechu Rodriguezek CCOO ordezkatzen duten 1.540 pertsona baino gehiagori eta afiliatutako 15.000 laguni enpleguaren kalitatearen eta lan eta gizarte hobekuntzen alde borrokatzen jarraitzeko deia egin die.