Comisiones Obreras de Navarra | 24 abril 2024.

CCOOk nabarmendu du Nafarroa estatuko batez bestekoaren oso gainetik dagoela oraindik dagoen genero-arrakalari dagokionez

• Nafarroa da genero-arrakala handiena duen bigarren erkidegoa, batez ere emakume langileen lanaldi partzial altuarengatik.
  • CCOO sindikatuak ohartarazi duenez, nahiz eta ahaleginak egin, Nafarroan emakumeek gizonek baino 6.836 euro gutxiago kobratzen dute.
  • Sindikatuaren ustez, enpresek garatu behar dituzten soldata-erregistroa eta berdintasun-planak ezinbesteko tresnak dira enpresetako genero-desberdintasunei aurre egiteko.

23/06/2021.

CCOOk gaur azpimarratu duenez, Nafarroa Estatuko batez bestekoaren oso gainetik dago oraindik generoen arteko arrakalari dagokionez, eta gizonen eta emakumeen arteko soldata-alderik handiena duen bigarren autonomia-erkidegoa da. Zehazki, eta berriki argitaratu diren azken datuekin, Nafarroan lan egiten duen gizon batek 30.564 euro kobratzen ditu, eta emakume batek 23.728 euro, % 22,3 gutxiago. CCOOren iritziz, soldata-erregistroa tresna baliagarria izango da genero-arrakala handia non gertatzen den zehazki detektatzeko; izan ere, adibidez, osagarriak eta lanbide-kategoriak definitzean, behar bezala neurtuko da batzuetan enpresan bertan eta gizonen eta emakumeen arteko lanbide-progresio desberdinetan sortzen den genero-desberdintasunaren jatorria. Bestalde, berdintasun-plan bat egin behar duten enpresek (2022ko martxotik aurrera, 50 langiletik gorako enpresa guztiek), erregistrora ez ezik, soldata-auditoria bat ere egin beharko dute, enpresaren ordainsari-sistemak, zeharka eta osorik, ordainsarien arloan emakumeen eta gizonen arteko berdintasun-printzipioaren aplikazio eraginkorra betetzen duen egiaztatzeko. CCOOk nabarmendu duenez, gizonen eta emakumeen artean dauden plus, kategoria eta progresio profesionalez gain, emakumeen partzialtasun handia dela eta, genero-arrakala hori hain handia da Nafarroaren kasuan. Emakumeen % 29,1ek kontratu partziala zuen Nafarroan 2021eko lehen hiruhilekoan, eta gizonen % 5,9k soilik egiten zuen lan lanaldi partzialean.