Comisiones Obreras de Navarra | 20 abril 2024.

CCOO kexu agertu da Arartekoaren aurrean, adingabeak hartzeko Ilundain zentroan izandako irregulartasunengatik

• CCOOko Irakaskuntza Federazioak egiaztatu du zentroak ahal baino adingabe gehiago hartzen dituela, eta, ondorioz, batzuetan euste-gela logela gisa erabiltzen dela.
  • Plantillako 20 pertsonak babestu dute CCOOren kexa.

15/07/2021.

CCOOk kexa bat aurkeztu du gaur Arartekoaren aurrean, Ilundaingo zentroan dauden bizigarritasun- eta segurtasun-baldintzak direla eta. Zentro hori zaurgarritasun-egoeran edo gizarte-bazterketako egoeran dauden adingabeen harreran aritzen da. CCOOko Irakaskuntza Federazioak egiaztatu duenez, zentroak Nafarroako Gobernuak itundutako 15 plaza ditu (Ilundainen eta Zizurren), baina "larrialdiko" zentroa denez, gaur egun 22 adingabe hartzen ditu. Horren guztiaren ondorioz, CCOOk salatu duenez, euste-gela askotan logela gisa erabiltzen da, eta horrek harreraren baldintza orokorrak murriztea dakar, eta horrek 2005eko Adingabeen Foru Legea urratu lezake. Ildo horretan, CCOOk kritikatu egin du baldintza horiek zentroaren segurtasunari eragiten diotela; izan ere, adingabeen arteko aparteko gatazketan, segurtasuna mantentzea zailagoa da, eta, ondorioz, batzuetan Foruzaingoak ere esku hartu behar izan du. Azkenik, zentroan lan egiten duten 20 pertsona inguruk bat egin dute CCOOk Arartekoaren aurrean jarritako kexarekin; izan ere, egiaztatu dute zentroaren saturazio horrek adingabeen harreraren kalitatea eta langileen eta harreran hartutako beste pertsona batzuen segurtasuna eragiten dituela.