Comisiones Obreras de Navarra | 27 abril 2024.

Aldi baterako kontratuak gero eta laburragoak direla ohartarazi du CCOOk

• Sindikatuak azpimarratu du gaur egun aldi baterako kontratu batek 36 egun baino ez dituela irauten, 2006an batez beste 94 egun irauten zuen bitartean
  • CCOOk ohartarazi du sinatzen diren kontratuen% 39 7 egunetarako edo gutxiagorako direla.
  • Sindikatuak salatu du egoera horrek sekulako arrakala sortzen ari dela soldatetan; aldi baterako kontratua duen pertsona batek kontratu mugagabea duen pertsona batek baino 11.000 euro gutxiago kobratzen ditu.

25/02/2020.
Empleo Eusk

"Enpleguaren egoera, Nafarroan" izeneko txosten batean CCOOk ohartarazi du lan baldintzak okertzen ari direla, baita aldi baterakoak diren kontratuetan ere.

Sindikatuak azpimarratu duenez, behin-behinekotasuna kronifikatu egin da gure lan-merkatuan,% 26ra iritsiz; gaur egun kontratuen% 39 7 egunerako edo gutxiagorako dira, eta, gainera, aldi baterako kontratuek gero eta gutxiago irauten dute; 2019an, 36 egun baino ez ziren, eta 2006an, batez beste, 94 egun irauten zuten.

Hori dela eta, CCOOk aurkeztutako txostenak egiaztatzen duenez, gaur egun errotazio-indizeak nabarmen egin du gora. 2005ean pertsona batek urtean batez beste 2.2 kontratu sinatzen bazituen, gaur egun 3.2 sinatzen ditu.

Lan-testuinguru horretan, enpleguaren baldintzak okertzearen ondorioz, soldaten arrakala nabarmen handitzen ari da, merkatu duala sortuz. Gaur egun Nafarroan aldi baterako kontratua duen pertsona batek kontratu mugagabea duen pertsona batek baino 11.000 euro gutxiago kobratzen ditu.

CCOOk salatu duenez, 2019an sinatutako kontratuen% 28 lanaldi partzialekoak izan ziren, eta lanaldi horietako gehienak emakumeek egiten dituzte; hamar kontratu partzialetik 7 emakumeek sinatzen dituzte.

Nafarroan ematen diren langabeziaren zifrez haratago, nabarmendu behar da 25.000 pertsonak aldi baterako eta aldi berean kontratu partziala izatearen prekarietate bikoitza pairatzen dutela, eta horrek bizitza duin bat garatzea eragozten duela.

Hori dela eta, CCOOk, besteak beste, honako hau proposatzen du:

• Soldatak berreskuratzea, batez ere txikienak.

• Aldi baterako kontratuak mugagabe bihur daitezen sustatzea.

• Lanaldiaren kontrola eta aparteko orduen erregistroa sustatzea.

• Aldi baterako kontratuen Gizarte Segurantzako kotizazioak igotzea.