Comisiones Obreras de Navarra | 28 marzo 2024.

CCOO sindikatuak Nafarroako langile mugimenduaren historiari buruzko liburua argitaratu du

• Carmen Bravo historialari nafarrak idatzitako eta Chechu Rodríguez CCOOko Nafarroako idazkari nagusiak hitzaurrea egindako liburuak CCOOk Nafarroako langile borroken historiari egindako ekarpena azpimarratzen du.
  • Horrela, sindikatuak Nafarroan memoria demokratikoa eta langilea indartu nahi du.

27/11/2020.

CCOOk Nafarroako CCOOren eta langileen mugimenduaren historiari buruzko liburu bat argitaratu du, 1951tik 2012ra bitarteko aldiari buruzkoa. Carmen Bravo historialari nafarrak idatzi eta Nafarroako CCOOko idazkari nagusi Chechu Rodriguezek hitzaurre egin duen lana dagoeneko salgai dago Nafarroako lau liburu-dendatan: Walden Iruñean, Letras a la Taza Tuteran, Idazti Tafallan eta Irrintzi Lizarran eta sindikatuak Iruñean eta Tuteran dituen egoitzetan.

CCOOk nabarmendu duen bezala, liburua funtsezko ekarpena da Nafarroako langile mugimenduaren historiarako eta gure lurraren memoria demokratikorako, frankismo garaiko lehen borroka sindikalak eta elkarrizketa sozialaren esparruko akordio instituzionalen azken urteak kontatzen baititu.

Gaur argitaratzen den liburuan, frankismoaren garaiko lan-gatazka nagusiak kontatzen dira, hala nola Huarte taldeko enpresetan, Potasasen eta hainbat lantegitan gertatu zirenak.

Sindikatuaren iritziz, langile mugimenduaren historiari buruzko liburu bat argitaratzea erronka bat da. Izan ere, CCOOri buruz hitz egitea Nafarroako historia garaikideari buruz hitz egitea da. Milaka pertsonak osatu dute puzzle historiko hori, eta haien bizipenak eta esperientziak liburuko orrialdeetan islatzen dira.

Nafarroako lantegi nagusietan klandestinitatean antolatzen ziren lehen langile batzorde horietatik gaur egun milaka afiliatu biltzen dituen sindikatura arte gauza asko gertatu dira. Horregatik, liburu honetan proposatzen zaizkigun argazki finko horien baturak CCOOren, langileen mugimenduaren eta Nafarroaren beraren bilakaera ulertzen laguntzen du.

Sindikatuaren ustez, Nafarroako historia, bertako jendea, konkista sozial eta demokratikoak ezin dira CCOOren historiatik bereizi. Biak batera joan dira, batzuetan beste batzuetan baino atino handiagoarekin, baina, egia esan, sindikatuak jakin izan du gizarte osoa balioetan eta eskubideetan aberastu gaituzten aurrerapen sozialak bultzatzen.

CCOO sindikatuak azpimarratu duenez, sindikatuen aldarrikapenaren puntu gorenak, eta, beraz, tentsio sozialak, ondo antzemanda daude orrialde hauetan. Eta horrekin batera, adostasun handieneko aldiak ere argi ikusten dira. Bi faseak CCOOren historiaren parte dira; presioa eta akordioa, estilo sindikal eraginkor eta erabilgarri baten laburpen gisa. Urteen eta arrazoien bilakaera horretan, CCOOk beti izan du orientazio argia: langileriaren bizi-kalitatea hobetzea.

Azkenik, CCOO sindikatuak ondorioztatu du sindikatuak borroka luzea egin duela Nafarroako gizartearen eskubide demokratiko eta laboralen alde, milaka dira CCOO Nafarroa eraiki duten pertsonak eta milaka dira defendatu diren arrazoiak, eta hori kontatzea merezi zuen historia zen, Enric Juliana kazetariak nabarmendu zuenez CCOO "gerraostetik urruntzen ari zen Espainiak behetik sortutako erakunde sozial nagusia da".