Comisiones Obreras de Navarra | 23 abril 2024.

CCOOk eta ELAk kritikatu dute suhiltzaileen lanposturik atera ez izana, sailburuak agindu bezala

• Bi sindikatuek salatu dutenez, 2020an 18.000 aparteko ordu egin ziren langile faltagatik, eta horiei Covid planean egindakoak gehitu behar zaizkie.

08/03/2021.

CCOOk eta ELAk salatu dutenez, nahiz eta promesak egin, ez dute suhiltzaileentzako plazarik atera. Bi sindikatuek gogorarazi dutenez, 2019ko legegintzaldia Legegintzaldiko Akordio batera iristeko asmoarekin hasi zen, zerbitzu horren arazo larrienei aurre egiteko, baina bi urte geroago ez da horretarako urratsik eman.

Bi sindikatuek azpimarratu dutenez, sailburuak berak 2020tik 2023ra plazak ateratzeaz hitz egin zuen legegintzaldiaren hasieran, baina ez da ezer egin. Horren guztiaren ondorioz, CCOO eta ELA sindikatuek aparteko 18.000 ordu egin zituzten iaz, eta horiei Covid planean egindakoak gehitu behar zaizkie.

Osasun krisiaren aurrean suhiltzaileak egiten ari diren lana goraipatu dute CCOOk eta ELAk. Beste langile talde batzuekin gertatzen den bezala, suhiltzaileak ematen ari diren laguntza erabakigarria izaten ari da osasun publikoaren kolapsoa eta, beraz, birusaren hedapena saihesteko.

Ildo horretan, zerbitzu horretan lan egiten duten langileek konpromiso sozial handia erakutsi dutela azpimarratu dute; izan ere, 280 suhiltzailek beren burua eskaini zuten hainbat lan egiteko, osasun-krisi hori ahal den neurrian arintzeko.

Sindikatuen iritziz, lanpostu berrien hornikuntzan atzeratutako hilabete bakoitza ehunka apartek ordu bihurtzen da, eta funtzionarioek ordu horiek bete behar dituzte langile berririk ez dagoelako. Zerbitzu publikoak indartu behar dira, eta hori premiaz eta erabakitasunez egin behar da.