Comisiones Obreras de Navarra | 28 marzo 2024.

CCOOk ohartarazi du eraikuntzako jardueraren gorakada bat datorrela behin-behinekotasun handiagoarekin eta lan-istripu gehiagorekin

• Sindikatuak salatu du gaur egun eraikuntzako kontratu batek batez beste 81 egun irauten duela, 2007an 167 egun irauten zuenean.
  • CCOOko Eraikuntza eta Zerbitzuen Federazioak ohartarazi du intzidentzia-tasa 618 lan-istripukoa dela 100.000 langileko, Estatuko batez bestekoa baino handiagoa, hau da, 550 istripu 100.000 langileko.

30/03/2021.

CCOOk gaur ohartarazi duenez, eraikuntzako jardueraren hazkundea bat dator behin-behinekotasun handiagoarekin eta sektoreko lan-istripuen intzidentzia-tasarekin.

Hain zuzen ere, sindikatuak azpimarratu du Nafarroan eraikuntza sektorean langileen % 6,4 ari direla lanean; azken urtean, gainera, sektore horrek pisu espezifikoa handitu du, eta gaur egun 17.800 pertsonak egiten dute lan eraikuntzan, duela urtebete baino 4.500 pertsona gehiagok.

Hori dela eta, CCOOren ustez, agerikoa da Nafarroan eraikuntzaren gorakada berri bat gertatzen ari dela, baina horrek ez du esan nahi enpleguaren kalitatea hobea denik eta lanean segurtasun handiagoa dagoenik.

Pilar Piñeiro Eraikuntza eta Zerbitzuen Federazioko idazkari nagusiak nabarmendu duenez, "Eraikuntzako jardueraren gorakada hori bat dator lan-baldintzen okertzearekin; izan ere, gaur egun eraikuntzako kontratu batek 81 egun irauten du, 2007an 167 egun irauten zuen bitartean; gaur egun txandakatze handiagoa dago, eta gure sektorean horrek prestakuntzan eta, beraz, lan-segurtasunean eragiten du."

Halaber, CCOOk kritikatu du kontratazioari buruzko datu negatibo horiek, paradoxikoki sektorearen suspertzearekin bat datozenak, laneko ezbehar-tasa oso altuekin batera doazela. 2020an, Nafarroan 1.048 lan-istripu izan ziren eraikuntzaren sektorean. Lan-istripu guztien% 12 eraikuntzan gertatu ziren; orduan, biztanleria landunaren% 6,4 izan ginen.

Lan-istripuen intzidentzia-tasari dagokionez (100.000 langileko neurtzen ditu istripuak), eraikuntzan 618 istripu daude 100.000 langileko, Nafarroan baino askoz gehiago, eta estatu mailan eraikuntzaren sektorean batez beste gertatzen dena baino askoz ere handiagoa da, hau da, 550 lan-istripu 100.000 langileko.

Beraz, Eraikuntza eta Zerbitzuen Federazioak salatu duenez, "Lan-istripuak bereziki Nafarroako eraikuntzaren sektorearekin lotzen dira; izan ere, eraikuntzan istripuen intzidentzia-tasarik handiena duen hirugarren autonomia-erkidegoa gara, eta, horregatik, eraikuntzaren sektorean laneko ezbehar-tasa handia arintzeko neurri urgenteak eta sakonak eskatzen ditugu.

Egoera horri aurre egiteko, CCOOk eraikuntzarako Plan Estrategiko bat proposatu du, hazkundea kontratu egonkorrekin eta lan-osasunarekin uztartzeko gai izango dena.