Comisiones Obreras de Navarra | 19 abril 2024.

CCOOk kritikatu du Nafarroako Gobernua funts putreei esleitzen ari dela desgaitasun-zentroen kudeaketa, gizarte-erakundeen kaltetan

• Sindikatuak salatu duenez, funts putreek egoitzak, desgaitasunari arreta emateko zentroak eta tutoretzapeko etxebizitzak kudeatzen dituzte, baita Iruñeko Etxerik Gabeko Pertsonentzako Arreta Zentroa ere.
  • CCOOk proposatu du muga jartzea mota horretako inbertsio-funtsei, mendekotasunaren eta gizarte-zerbitzuen eremuan ahalik eta etekinik handiena lortzen saiatzen baitira.

24/01/2023.
Silla de ruedas.

La noticia en castellano, aquí.

CCOOk kritikatu du Nafarroako Gobernua desgaitasun-zentroen kudeaketa funts putreei esleitzen ari dela, gizarte-erakundeen kaltetan, eta horrek lan-baldintzak eta zerbitzua okertzea eragiten duela.

Ildo horretan, sindikatuak salatu du 5. Taldeak enpresa Korian inbertsio-funtsaren jabetzakoak, Atalaya Tudela, Valle del Roncal, Infanta Elena egoitzak eta Mendebaldea, Arrosadia eta Barañaingo pisuak kudeatuko dituela.

CCOOk azaldu duenez, bere garaian ere sindikatuak txosten bat egin zuen, mendetasuna eta gizarte-zerbitzuak bezalako eremu sentikorretan inbertsio-funtsen partaidetzak duen arriskuaz ohartarazteko.

Sindikatuaren iritziz, ezinezkoa da erakunde publiko batek batez ere eskaintza ekonomikoa baloratzea zerbitzu bat hitzartzerakoan. Duela gutxi, adibidez, Nafarroako Gobernuak tutoretzapeko etxebizitza bat esleitu zion G5 inbertsio-funtsari, irabazi asmorik gabeko elkarte baten kaltetan.

Inbertsio-funtsek gero eta egoitza eta zentro gehiago kudeatzen dituzte, eta horrek esan nahi du ahalik eta etekinik handiena lortzen saiatzen diren eta zerga-arloan modu opakuan jarduten duten erakundeek gure erkidegoko gizarte-zerbitzuen zati handi bat kudeatzeko erantzukizuna dutela. Funts horiek hedatzen jarraituko dute ezerk saihesten ez badu. Hain zuzen ere, zaintzaren sektore estrategiko batek babestuta egon beharko luke horrelako enpresa-logiken aurrean.

Horregatik, CCOOk Nafarroako Gobernuari eskatu dio Nafarroako Kontratuei buruzko Foru Legean dauden klausula sozialak aplika ditzala, putre funtsei mugak jar diezazkiela eta joera hori errotik zuzen dezala, funts horien presentziak eragina izaten ari delako enpleguaren kalitatean eta laguntzaren kalitatean.